tag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post7505523045887209951..comments2024-01-07T13:22:19.926+03:00Comments on Nötral: Tanrının Varlığının İspatıCan Güzelhttp://www.blogger.com/profile/06543153404994254826noreply@blogger.comBlogger89125tag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-44978773178918261002018-03-17T12:46:00.691+03:002018-03-17T12:46:00.691+03:00Dinlere ve peygamberlere hiçbir şekilde inanmıyoru...Dinlere ve peygamberlere hiçbir şekilde inanmıyorum. Ancak, ileri teknoloji (quantum fiziği, yeni keşfedien atom altı parçacıkları) ve diğer son bilimsel çalışmalar ve buluşlar, evreni yaratan esrarengiz bir gücün ve sistematik çalışan mekanizmasının varlığını inanılır gibi kılıyor. Bu kapsamda şunu sorabiliriz. Neden ilahi adalet tecellisi her zaman karşımıza çıkmıyor? Örneğin; yakın tarihteki basın yayın organlarında görüyoruz; bir baba karısına kızdığı için 9 yaşındaki çocuğunu bıçaklayıp öldürüyor. Çocuğun burada ne günahı var? İşte burada ilahi adalet devreye giremediği için tanrı varlığını sorgulamak zorunda kalıyoruz. \nYapılan istatistiki veri analizlerinde en küçük atom parçacığı kütlesi ve quantum fiziğindeki davranışı ile büyük kütleli bir kozmik materyalde benzer şekilde %1 lik sapma tespit edilmekte ve buda tesadüfi (random event and creation) olaylara oluşumlara sebep olmaktadır. Yani esrarengiz güc kendisinin müdahale etmediği bu orana müsaade etmektedir. İnsanlığa ve evrene zarar veren herşey deprem göktaşları yıldız patlamaları bu %1 lik oran içerisindedir. Aksi takdirde herkes zengin olur,futbolcu olur veya sanatçı olurdu. Bunun yanında bir hedefe ulaşmak için gerekli tüm şartları da yerine getirmek gerektiğini ortaya koymaktadır. Kısaca 1 rakamını (teklik) her yerde karşımıza çıkarmaktadır. İlk madde olan hidrojenin tek 1 atom olması ve diğer maddelerin bundan türetilmesi kendi varlığına işaret etmektedir. Atom protonlarının tek 1 çekirdek etrafında döndüğü gibi gezegenlerin tek 1 güneş veya yıldız etrafında dönmesi.<br />Az önce gönderdiğim mesaja ek olarak teklik örneklerini çoğaltabiliriz. Bir hücrenin tek bir sperm tarafından döllenmesi ve diğerlerini engellemesinin ilginç durumu. Hücre içinde bunu hisseden ne var ki diye sorarsak yine karşımıza esrarengiz güç çıkar.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-54548563292092043402018-02-16T20:00:42.649+03:002018-02-16T20:00:42.649+03:00Allah Arapça bir kelimedir Tanrı Türkçe bir kelime...Allah Arapça bir kelimedir Tanrı Türkçe bir kelimedir yani arada bir anlam farkı yoktur.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-74513324492547624942017-10-15T15:24:50.831+03:002017-10-15T15:24:50.831+03:00Merhabalar.
Hiç düşündünüz mü, acaba ölünce de mi ...Merhabalar.<br />Hiç düşündünüz mü, acaba ölünce de mi gerçeği bilemeyeceğiz? <br />Selam ve dualarımla.Recep Altunhttps://www.blogger.com/profile/10014683752687442405noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-56631169895350689492017-06-24T06:52:02.162+03:002017-06-24T06:52:02.162+03:00İnanan bir insanım. Ama Ruh başlığında önce "...İnanan bir insanım. Ama Ruh başlığında önce "insanların ruhu olmasaydı hayvanlar gibi iyi ve kötüyü yırt etmeyen vs olurdu demişsin. Sonra da klonlanan hayvanların ruhları olduğundan farklı seçimler yaptığını söylemişsin. Yanlış mı anlıyorum? Ve bence yazdığınız yazı Allah'ın varlığını ıspatlamıyor. Allah'ın varlığı ıspatlanabilir mi bilmiyorum ama şu ana kadar ıspatlanamadığını düşünüyorum. Ispatlanmış olsaydı "inanmak" zorunda olmazdık, bir tanrının var olduğunu "öğrenmiş" olurduk.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-66506769801696249442017-02-22T12:23:56.311+03:002017-02-22T12:23:56.311+03:00biz biriz. yaratıcı yada yaratıcılar da birdir. ta...biz biriz. yaratıcı yada yaratıcılar da birdir. tanrı, allah yada başka bir isim takmak gerekmez. bir var oluş var. evren ve bizler. yaratıcı ya inanmanızın gerektirdiği şeyler nelerdir. öncelikle cevaplanması gereken soru budur. Tanrı insanlar tarafından şekillendirilmiştir. bir cennet vaadi veren iyi kötü diye her yerden sürekli takipte olan bir yüce güç müdür. Ceza yada ödül beklentisi tanrıyı şekillendirir. Aslında sizde de bende de ve her canlıda olan tanrıdan bir parçadır. Biz biriz. <br />Önemli olan bir cennet vaadi olmadan iyi olabilmek. cehennemden korkmadan kötüden uzak durmak. ve bir olduğunu bilerek her kezin, her şeyin, ondaki ni sebepsiz kabullenmektir. <br /><br /> Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-42306131376231104912016-11-21T10:35:16.730+03:002016-11-21T10:35:16.730+03:00YAZI GÜZEL AMA FELSEFİK YAKLAŞIMDAN ÖTEYE GİTMEZ S...YAZI GÜZEL AMA FELSEFİK YAKLAŞIMDAN ÖTEYE GİTMEZ SİZİNDE DEDİĞİNİZ GİBİ NASIL Bİ ATAİST ALLAH YOK DEDİĞİNDE ÖN YARGIYLA YAKLAŞIYORSA VAR DEDİĞİNİZDEDE ÖN YARIDAN ÖTE GİTMEZ. AYRICA KİTAPLARDA TARTIŞMAYA AÇIK BİRÇOK AYET VAR ( ŞURA33, TARIK7, RAD13, HACC65, NİSA3-34-128, BAKARA228, NUR31, AHZAP50-51) BUNLAR SADECE BAZILARI <br /><br />AYRICA AMİN VE RAB KELİMELERİNİ Bİ ARAŞTIRIN İLK TEK TANRIYI ORTAYA KİM ATTI (BU KONUYU MISIR KAYNAKLARINDA AMON RA DİYE ARATIRSANIZ BULABİLİRSİNİZ.)<br /><br /><br /><br /><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/05551177641844789523noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-41548353009787718022016-06-30T10:56:11.371+03:002016-06-30T10:56:11.371+03:00Var olmayan birşeyi neden tartışıyorsunuz ki o zam...Var olmayan birşeyi neden tartışıyorsunuz ki o zaman :)))Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-17446808815815902312016-06-30T05:39:30.434+03:002016-06-30T05:39:30.434+03:00Zaten müslümanları kötü gösteren ve bağnaz olarak ...Zaten müslümanları kötü gösteren ve bağnaz olarak yorumlatan hacı hoca takımı yüzünden İslam karaktersiz, merhametsiz, savaş yanlısı ve barbar olarak tanımlanıyor. Ben ateistlere de suç bulmuyorum açıkçası. Asıl soru şu ki biz ateistlere Allahın varlığını kanıtlamaya çalışırken onun emirlerine ne derece uyuyoruz ki? Sonra da kalkmış adamlara din dersi veriyoruz. E o zaman o adam da sana sormaz mı ne ayaksın kardeşim diye. Asıl birbiriyle çelişen kitaplar veya dinler değil, bu dersi vermeye çalışan müslümanımsı insanlar. Okuyun arkadaşlar Allah zaten ona körü körüne bağlanan veya cahil bir şekilde ona iman eden bir birey istemiyor. O akıl ve mantık sahibi, bilgili bireyler istiyor. Herkesin herkese saygı duyması gerektiği bir çağda yaşayamasak da, imkanlarımız buna el vermese de birbirimize olan saygımızı kaybetmemek de en önemlisi bana göre. Nihayetinde hepimiz bu vatanın evlatlarıyız. Kim neye inanırsa inansın birlik ve beraberliğimizi bozmak saçmalıktan başka birşey değildir. Zaten ülkemizin en acı sorunu da budur bana göre. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12659209737913390003noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-88525050275161423642016-06-05T14:24:05.669+03:002016-06-05T14:24:05.669+03:00Ahlakin ve sosyal sorumlulugumuzun olmasini ruha b...Ahlakin ve sosyal sorumlulugumuzun olmasini ruha baglamissin ama ben bunlarin da bir nedeni oldugunu biliyorum. Bir sebebi var. <br /><br />Aciklayayim oncelikler bu konu evrimsel surecle alakali. <br />Google yazin, ahlakin evrimi ve ya sosyal davranislarimizin, suçluyu cezalandirma istegimizin evrimsel nedeni fln yazin okuyun. <br /><br />Bosluklarin tanrisina oynuyor bu blog. <br />Eger ahlaki acıklayamiyorsak ruh vardir!? <br /><br />O ahlak tavugun regl ini omlet yaparken, <br />Baska turlerin yavrulari icin urettigi sütu sen marketlerde satarken, gercek deri mont giyerken neden ortaya cikmiyor? <br /><br />Ahlak in da aciklamasi var merak etmeyin. Hemen atlamayin. <br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/17786282990910569130noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-60294645479026806612016-04-30T12:46:34.784+03:002016-04-30T12:46:34.784+03:00descartes o sözü tanrı var olduğu için ben onu düş...descartes o sözü tanrı var olduğu için ben onu düşünüyorum, ben düşünüyorum o halde o var şeklinde değildir. çünkü tanrının varlığını zihninde ya da ruhundaki bir takım kavramlarla açıklamıştır. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12749273517735744000noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-37220041747131395982016-04-15T06:06:04.834+03:002016-04-15T06:06:04.834+03:00Tanri icin iyi veya kötü diye bir kavram olmamasi ...Tanri icin iyi veya kötü diye bir kavram olmamasi yüksektir.Masum bir insanin ölmesi buna bir örnektir.Ruh kavrami son derece karmasiktir.Iki fare düsünün biri klonlanmis farkli hareket etmeleri ruh ile aciklamak dogrumudur ? birinin gece dogmasi marsin etkisinde kalmasi , cok uzaktaki bir yildizin o an ulastigi dalgalar vs. bir sürü etken onu etkilemistir dolayisiyla ruh kavrami bir muammadir. Bir Mikroskop alin ve bakin ne kadar yaklastirisaniz yaklastirin asla sonuca varamazsiniz , kafanizi kaldirip yukariya bakin sonsuz bir evren :) sonsuz bir döngünün icinde oldugunuzu anladiginiz vakip , neden emin olabilirsiniz ki Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-31031887190467416552016-04-06T23:46:06.558+03:002016-04-06T23:46:06.558+03:00Öncelikle hayatın bir sınav olduğu dinlerin konusu...Öncelikle hayatın bir sınav olduğu dinlerin konusudur. Tanrının insanları sınava tuttuğu iddiasının, Tanrının varlığıyla alakası bulunmuyor. Ancak, diyelim ki Tanrı'nın amacı insanları sınava tutmak:<br /><br />Zeki olan birey şanslı gözükse de, aptala göre daha zor bir hayat yaşabilir. Pek çok şey hakkında düşünür, kendini yorar. Zeki birisinin sınavı kendi aydınlanmasıyla tanrıya ulaşmak olabilir. Bu yolda başkalarından yardım almaz, almak istemez. Eğer kendi aklıyla doğruyu bulursa, sınavı kazanmıştır. Onun sınavı "kendi yolunu buldu?" mudur.<br /><br />Diğer yandan aptal insan, araştırmaz, okumaz. O sadece ona sunulanı alır. Onun sınavı da o kapsamdadır. Yani çevresindeki basit bir din adamının etkisiyle tanrıya inanmayı seçip, basit bir hayat sürdürüp ölen kişi de başarılı olabilir. Onun sınavı, "ona söylenen iyiyi aldı, kötüyü reddetti mi?" dir.<br /><br />Eğer bu bir sınavsa, herşeyin eşit olması adaletsiz olur, çünkü insanlar eşit değildir. Güzel, zeki, zengin, yetenekli olarak dünyaya gelmiş birisinin; aptal, fakir, çirkin birisine göre daha zor bir sınavı olması doğaldır. İlkokul öğrencisi aritmetik değerlendirilirken, üniversite öğrencisi calculus ile değerlendirilir. Sınav, bireysel gözle bakıldığında, ikisi için de aynı ağırlıktadır. <br /><br /><br /><br />Adnan Güzelhttps://www.blogger.com/profile/16723064034960624836noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-75915287435600762492016-04-06T23:38:50.262+03:002016-04-06T23:38:50.262+03:00Normalde sığ yorumlara cevap yazmıyorum, bu istisn...Normalde sığ yorumlara cevap yazmıyorum, bu istisna olsun. Üslubuna uygun bir şekilde ikinci tekil şahıs kullanacağım. <br /><br />Her iddia ispatlanmak zorundadır. En azından bilim için bu böyledir. Yer çekimi var diyorsan da ispat beklenir, yok diyorsan da. Akademik olarak bu böyledir, ha senin dünyana göre bu böyle olmayabilir, ama o da evrensel kabulleri değiştirmez.<br /><br />Ben bir ateistten ispat beklerim, hiç şüphesiz bir ateist de benden ispat bekler. Ben de burada kendi görüşlerimle, evrensel teorileri baz alarak bir ispat sundum. Yazıyı çürütmeye çalışmak veya kendi ispatlarını sunmak yerine, böyle boş bir yorum yazdığına göre, demek ki yazı başarılı olmuş, söyleyebileceğin pek bir şey yokmuş.<br />Adnan Güzelhttps://www.blogger.com/profile/16723064034960624836noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-57399224312888486032016-04-06T16:33:40.518+03:002016-04-06T16:33:40.518+03:00zaman ve başlama gibi kavramları çıkardığınızda ge...zaman ve başlama gibi kavramları çıkardığınızda geriye ne kalıyorhakangokbayrakhttps://www.blogger.com/profile/02828900872844757609noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-9606003401009682782016-04-06T16:32:08.338+03:002016-04-06T16:32:08.338+03:00- tanrıyı değil ancak zeki tasarımı
- kendini bile...- tanrıyı değil ancak zeki tasarımı<br />- kendini bilen varlık zekayı <br />- bilincin varlığı ve bilinçli, kendinin bilişinde/bilincinde oluşunu<br />-uzakdoğuluların brahmanı (tümvarolanın tümvarolan her şey olması ve kendi içinde (bilinçlice) devinmesi-devinimi (rastgelelikle değil) <br />gibi kavramları da ortaya koyabiliriz <br /><br />yani varolanın zaten kendi içinde zeka (üretkenlik yaratıcılık ve enerji) ve de doğal olarak tanrı içermesi ama bu tanrının bir yaratıcı olmaması ve bir tanrı olmaması durumu <br /><br />ateist ya da materyalist değiliz<br />kitap göndermeyen tanrılara inanıyoruz<br />kitap gödneren ve insanların bireysel kaderi ile ilgilenen tanrılara inanmayan ama evrende bir düzen sistem gören ve arayan Einstein gibi ya da yakın düşünüyoruz yani <br /><br />evrende bir düzen görmek ve var demek yaratıcı kişilikli bir tanrı var demek bulgulamak değildir -bilinç kendi içinde zekidir vardır tüm varolan bilinçtir herşeydir -Herşey tanrıdır ya da değildir<br /><br />siz sadece rastegelilik olmadığını öne sürüyorsunuz bakın ve kendinizce <br />bu sizi bir tanrı sonucuna yürütmez- sistemin zeki oluşu, kararlı olulu ve bilir oluşu gibi sonuçlar öne sürüyorsunuz ileri gidin .Bu tanrı demek değildir <br /><br />Çünkü bu şey şey tanrıyı açıklamaz, tanrı kendini varetmez <br />tanrının öylece varlığı da bir sorun ve başka şeylerde bunlardan kurtulun ve çözün açık<br />iyi de bir tanrıyı gözümüze sokmalı değilsiniz başka sebepler <br /><br />hala ileri<br /><br />kendinden varolan şey varolmayan şeyden varolmaz<br />hep varlık buna gereksinim duymaz -başlamaya<br /> hep vardır ve başlama yok bunları çözün eğlenceli<br /><br />bakmıyorsunuz-nokta<br />hakangokbayrakhttps://www.blogger.com/profile/02828900872844757609noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-61292658322964409262016-03-18T22:11:00.195+02:002016-03-18T22:11:00.195+02:00İnsanların farklı olduğunu yazmışsınız. Zeka seviy...İnsanların farklı olduğunu yazmışsınız. Zeka seviyeleri aynı olmayan insanların aynı inanca sahip olması da beklenemez. Çok zeki biri tanrının varlığını hemen kavrayabilir ya da yokluğunu ispatlayabilir ama zeka seviyesi düşük birisi bunu kendi aklıyla kavrayamaz ve başka insanların söylediklerine inanmaya çalışır bu da ne kadar inançlı yapar onu tartışılır. Yani eğer bu bir sınavsa en azından bir şeylerin eşit olması gerekmez miydi?bayanchehttps://www.blogger.com/profile/08259184942058044407noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-54935016702700561702016-03-15T17:08:50.082+02:002016-03-15T17:08:50.082+02:00Makale yazdım demişsin ama daha zariyat 51 de ne y...Makale yazdım demişsin ama daha zariyat 51 de ne yazdığından haberin yok sonrada "bir ateist önyargılıdır" önyargısıyla olmayan şeyi ateistlerin kanıtlamasını istemişsin bir tanrı olduğunu iddia eden kişi iddiasını ispatlamak zorundadır sen kendi kabullenmelerini ispat olarak göstererek hiç kimseye bir şey kanıtlayamazsın sadece komik duruma düşersin ki düşmüşsün Muhammet Gürseshttps://www.blogger.com/profile/01503443770482077738noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-55002842052550314352016-02-06T13:08:45.991+02:002016-02-06T13:08:45.991+02:00Yüce Allahım Koşulsuz şartsız inananlardan eyle bi...Yüce Allahım Koşulsuz şartsız inananlardan eyle bizleri aklımıza şüphe getirme bu şüphe insanı çileden çıkarır Şüphesiz sana inanıyorum sana sığınıyorum.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07259459168404064788noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-64874394290589912922015-10-23T14:33:54.901+03:002015-10-23T14:33:54.901+03:00Elimizde koca bir yapbozun olduğu ve yapbozun sade...Elimizde koca bir yapbozun olduğu ve yapbozun sadece bir kaç parçasının olduğu bir durumda, tanrı vardır ya da yoktur demek bence mantıksızlıktır. Herhangi bir dine inanmasam da dünya'nın ve evrenin muhteşem sistemi beni büyülediği için bir yaratıcı olabilir diye düşünüyorum. Ama sadece düşünüyorum ve herşeyin olabileceğine inanıyorum. Sadece bu muhteşem dünya'nın muhteşem doğasını, bizi, evrendeki muhteşem işleyişi yaratmış bir yaratıcının. Yarattığı insanlara birşey anlatmak için onlara kitap yollayacağına inanmıyorum. Buna inanmanın bu muhteşemliği yaratana çok büyük bir hakaret olduğunu düşünüyorum. O bize her şeyi doğada ve evrende açık ve not olarak göstermiş sadece büyük bir kesim korkularını yenemediği için bunları görmezden geliyor. Bu kadar inanılmaz ve sonsuz güce sahip yaratan bize bir şey anlatmak veya değiştirmek isterse onu direk yapar. Bize tek tek yazılar yazdırarak bunu kitapla anlatmaz. Eğer bu yüce yaratan bize kitapla bize anlatması normaldir, nedenide şudur diyebilecek varsa memnuniyetle dinlerim. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-51506886902488948422015-09-10T18:06:31.912+03:002015-09-10T18:06:31.912+03:00Ahlaki normlar hakkında bir şey belirtmek istiyoru...Ahlaki normlar hakkında bir şey belirtmek istiyorum. Zeki bir varlık olan 'insan', yine bu zekasını kullanarak temel ahlak kuralları, etik, hukuk, kamu düzeni gibi kavramları (uzun vadede deneyimleyerek) oluşturmuş olabilir. Misal verecek olursak, yazınızda masum bir insanın öldürmesini kimse kabul edemez demişsiniz ve bunu Ruh kavramına bağlamışsınız. Oysaki 'zeka sahibi insan' başka bir masum kişinin öldürülmesini pragmatik olarakta kabul etmemiş olabilir. Yani bir masum kişinin öldürülebilmesi, (bu olayın gerçekleştirilebilmesi, vuku bulabilmesi) dolaylı olarak bu olayı gözlemleyen kişiye de zarar verebilir. Olayı gözlemleyen kişi ''Bugün onun başına gelen, yarın benim de başıma gelebilir.'' diye düşünebilir ve bu şekilde ahlak normları (uzun vadede gözlem sonucu) oluşmuş olabilir. Misal hırsızlık yapmak. Birilerinin bir başkasının malını çalıyor olabilmesi, başka bir zaman benim malımı da çalabileceği anlamına gelir. Bu yüzden ben zekamı kullanarak hırsızlığı yasaklayarak ve hırsızlığın kötü bir kavram olduğu propagandasını yaparak bunu ahlaki bir ilke haline getirebilirim. Bunu yapabilmek için Tanrı'nın varlığına ihtiyaç duymayabilirim. Ben bunun zeka ile alakalı olduğunu Ruh ile alakalı olmadığını düşünüyorum. Açıklamanızın belirsizlikler ve peşin kabullenmelerle dolu olduğunu düşünüyorum. Örneğin, Kuran'dan ayetler göstermişsiniz. Zaten bir ateist Kuran'a inanmıyor. Ki siz bunu en başta kendiniz de belitmişsiniz ama yine Kuran'dan ayet göstermişsiniz. Veya Tevrat, İncil ve Kuran'ın bazı ahlaki değerlerde ortak ifadeler içerdiğini belirtmişsiniz. Benim teorime göre 'zeki insan' dünyanın neresinde yaşarsa yaşasın, temel ahlaki ilkeleri (hırsızlık, insan öldürme, tecavüz vb.) belirleyebilir. Ve diyelim ki bunları yazıya geçirdi, yüzyıllar sonra biz bunları bulup okuduk. Bu durum Tanrı'nın olduğu anlamına mı gelir? Seçimler konusuna gelince, bir insanın yaptığı seçimler bence Ruh ile alakalı değil. Yaşadığı çevre, zeka seviyesi, yetişme koşulları, başından geçen olumsuz olaylar gibi faktörler bence seçimleri etkiler, Ruh değil. Mesela çocukluğunu savaş ortamında geçiren, ülkesinden çıkmak zorunda kalan, mülteci durumuna düşen insanlar; yetişkinlik dönemlerinde ezik, korkak, aşağılık kompleksine kapılmış olabilir. Ailesinde sürekli şiddete maruz kalan çocuklar yetişkinliklerinde; kavgacı, agresif, pesimist insanlar olabilirler. Kısacası, tezlerinizin Tanrı'nın varlığını ispatladığını düşünmüyorum. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-16434626983093280032015-09-05T23:25:06.706+03:002015-09-05T23:25:06.706+03:00Noel Babanın saçmalıktan ibaret olduğunu söyleyen ...Noel Babanın saçmalıktan ibaret olduğunu söyleyen "Müslümanlık", senin düşüncenden yola çıkılırsa "noel babayı düşünüyoruz, öyleyse o var" cümlesini de çıkarabiliriz bu yazından. Kesinlikle çok saçma söyledin.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-17172690729123050032015-07-06T16:20:58.606+03:002015-07-06T16:20:58.606+03:00Bilim eğitimini hangi gezegende tamamladın.. en ba...Bilim eğitimini hangi gezegende tamamladın.. en başta kanıtlarını bi tekrar düşün bunlar tanrının yokluğunu kanıtlıyor gibi geldi.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-89001347420638572382015-07-06T16:10:09.022+03:002015-07-06T16:10:09.022+03:00Allahın varlığı ispatlanır. Yokluğu değil.. Yokluğ...Allahın varlığı ispatlanır. Yokluğu değil.. Yokluğu ispatlamaya ihtiyaç yoktur.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-13936880005547734872015-03-28T23:16:34.673+02:002015-03-28T23:16:34.673+02:00Özellikle ateistlerin, 'peki Allah'ı kim y... Özellikle ateistlerin, 'peki Allah'ı kim yarattı' sorusuna fizik ve matematik bilimi ışığında, aşağıdaki açıklamamın yararlı olacağını düşünüyorum. <br /><br /> Lavoisier’in kütlenin ve enerjinin korunumu olan, ‘Hiçbir şey yoktan varolmaz, vardanda yok olmaz’ yasasından yararlanarak yüce yaratıcıyı (Allah) bulabiliriz. Yasanın ‘Hiçbir şey yoktan var olmaz’ prensibini şu şekilde söyleyebiliriz. ‘Hiçbirşey olmayandan var olmaz’ ya da ‘Yani herşey var olandan olur’. Öyleyse, 'var olan evren var olan bir yaratıcıdan olmuştur'. Evrene (E) ve Yaratıcıya da (Y) dersek,<br /><br />E küçüktür Y dir.(Burada Y'nin büyüklüğü, ilim ve kudret bakımındandır.) . Fakat yasa gereği Y ‘de, varolan bir Y1 tarafından olacaktır. Y1 ise, Y2 tarafından, Y2 ise, Y3 tarafından,................Yn ise, Y(sonsuz) tarafından olacaktır. Burada her bir Y tektir. Y lerin yanındaki 1,2,3,....n....(sonsuz) ise, herbirinin ilim ve kudret gücüdür. Y(sonsuz) demek, tek ve ilmi ve kudreti sonsuz olan Yüce yaratıcı Allah’tır. Bu öyle büyük bir ilim ve kudrettirki, Yüce Allah kendi zatını dahi kendi varedebilme becerisine sahiptir. Nitekim Kur’anı Kerim’de, ‘O’nun varlığı kendindendir’ ayetiyle de bu sabittir. İlmi ve kudreti sonsuz olan Yüce Yaratıcı, artık arada varsaydığımız, Y, Y1, Y2,Y3.......Yn lere gerek duymadan, yasalarıyla birlikte Evreni yaratmıştır . Zaten Y, Y1, Y2, Y3........Yn var olduklarını düşünsek bile, Y(sonsuzun) yanında onlarda birer yaratık olmuş olurlar. Melekler ,cinler gibi.<br />Saygılar<br />Salih KırcalarAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1135228329999264400.post-52793787926367785402014-10-31T18:12:02.194+02:002014-10-31T18:12:02.194+02:00Direk sorularınıza geçiyim,
-İSLAMİ YORUM-
2- İ...Direk sorularınıza geçiyim, <br /><br />-İSLAMİ YORUM-<br /><br />2- İsa genç yaşında öldüğü, öldürüldüğü veya Tanrının yanına alındığı için (farklı dinlerde farklı inanış) oluşturduğu İncil de kendisiyle birlikte yayılamadan yok olmuştur. Günümüzdeki İncil'ler, İsa'dan çok çok sonra, çeşitli insanlar tarafından yazılmıştır ve bu kitapların hiçbir Tanrısallığı yoktur. İslam'a göre Tevrat bozulmuş bir Tanrı sözüdür, ancak günümüz İncil'i tamamen insan yapımıdır. Bu nedenle Tevrat'la Kuran birbiriyle çoğu noktada uyuşurken, İncil gerek format, gerekse anlatım olarak diğerlerinden ayrılır.<br /><br />1- Kuran'da Yahudilik İslam düşmanı olarak gösterilmez. Her şeyde olduğu gibi Kuran'da da iyi Yahudiler ve kötü Yahudilerden bahsedilir. İyilik yapan Yahudiler ödüllendirilecekken, Müslümanlarla savaşan Yahudiler kınanmıştır. Aynı şekilde, örneğin bir başka Müslümanı öldüren bir Müslüman da kınanır ve sonsuz cehenneme gönderileceğine değinilir. <br /><br />--Kuran yüzde yüz Arapça değildir, çoğunlukla Arapça ancak göz ardı edilemeyecek miktarda da Süryanice ve Aramice barındırır. Sadece Arapça bilen din adamları ve özellikle Emeviler döneminde gerçekleştirilen "kasıtlı" yanlış noktalama eklemeleri nedeniyle çeşitli ayetler gerçek anlamıyla açıklanamayabiliyor. Bu nedenle Kuran okurken, aynı ayetin onlarca farklı mealine, hatta İngilizce çevirisine de bakmanız yararlı olabilir.--<br /><br />Kuran, Tevrat'ın bir Tanrı sözü olduğunu kabul etmektedir. Ancak insanlar çeşitli zamanlarda Tevrat üzerinde değiştirmeler yapmışlardır. Bu nedenle de Kuran, "Tevrat bozulmuştur, Tevrat'a değil, Kuran'a uyun" der.<br /><br />-DEIST YORUM<br /><br />2- Bu cevap değişmiyor. Orijinal İncil İsa ile birlikte yokolmuştur. Günümüzdeki İnciller bilimsel ve tarihsel olarak İsa'dan çok daha sonra, bizzat insanlar tarafından hazırlanmıştır.<br /><br />1- Tevrat ile Kuran %90'lık oranda birbirine tıpatıp benzese de, %10'luk bölüm iki dini karşı karşıya getirmektedir. İslam'da Tanrı mutlak yücedir, Tevrat'ta Tanrıyla pazarlık yapılabilir. İslam, günlük zevklere ve mal varlığına önem vermemeyi tembihler, Musevilik ise Tanrı için yer yüzünde güçlenmeyi, mal ve mevki ile hükmetmeyi emreder. Bu iki din, Tanrının insanlığa sunduğu testin bir parçasıdır. İki din de aynı bölgede aynı ırka (Sami ırkı) gelmiştir. Tez - Antitez ilişkisiyle iki din İlahi taktirle karşı karşıya getirilmiş olabilir. Adnan Güzelhttps://www.blogger.com/profile/16723064034960624836noreply@blogger.com